duminică, 19 iulie 2009

Dulceaţă de caise parfumate

Pentru a încheia săptămâna en fanfare vă ofer reţeta de dulceaţă de caise pe care am testat-o, resctiv îmbunătăţit-o, undeva pe la mijlocul săptămânii.

- 3 kg caise
- 1,5 kg zahăr
- 1 plic gel fix
- 1 pliculeţ zahăr vanilat

1. Am spălat cele 3 kg de caise şi le-am curăţat de sâmburi. Nu am aruncat sâmburii, ci i-am păstrat pentru a fi sparţi şi adăugaţi la dulceaţă spre finalul fierberii. Hint: gustă unul sau doi sâmburi înaine de a-i adăuga în dulceaţă pentru a te asigura că nu ai cumpărat zarzăre în loc de caise, caz în care fructele sunt bune, dar miezul este amar.


2. Am tăiat caisele în bucăţi mari, le-am pus în cratiţă, le-am acoperit cu zahăr şi cu apă

3. Am pus cratiţa la fiert.


4. După vreo 10 minute de fiert am scos din amestec bucaţile de caisă. Hint: dacă sunt lăsate prea mult sa fiarbă caisele se terciuiesc



5. Am lăsat siropul să fiarbă până a scăzut şi a ănceput să se lege, cred ca vreo 2 ore


6. Între timp am cojit miezul de caisă. Hint: se cojeşte mai uşor dacă este lăsat câteva minute în apă călduţă



7. Când siropul a scăzut şi a început să se îngroase am adăugat şi caisele şi am mai lăsat să fiarbă vreo oră. Spre finalul operaţiunii am adăugat pachetul de gel fix, pliculeţul de zahăr vanilat, miezul de caisă şi (asta a fost o invenţie proprie pentru că miezul de caisă mi s-a părut puţin) miez de seminţe neprăjite (cumpărate de când cu pâinea de casă:D)


8. Am pus totul în trei borcane mari, pe care le-am întors cu gura în jos după ce le-am sigilat (să nu mă întrebaţi de ce e bine să stea aşa vreo câteva minute că am citit pe net şi nu am găsit nicio explicaţie în acest sens)




9. Am învelit borcanele într-o pătură şi le-am lăsat aşa vreo două zile. După care le-am etichetat şi le-am pozat. Şi asta e toata povestea.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu