duminică, 7 iunie 2009

Week-end treats II

A fost week-end, a fost cald, au fost alegerile pentru europarlamentare, dar mi-a fost lene să merg la vot. Şi au fost şi câteva delicatese pe care le-am pregătit: pui pe sticlă cu cartofi noi şi gogoşi.
Poze şi reţete mai jos:

Pui pe sticlă cu carofi la cuptor:
- un pui pentru grill(peste 1,5 kg ca să nu se usuce carnea pe el cât stă la cuptor şi să rămână doar oasele)
- condimente (boia dulce, boia iute, praf de usturoi, cimbru etc, etc)
- catofi noi
- mărar verde
- ulei
- o tavă
- o sticlă de bere de 1/2 l

Am spălat puiul, l-am băgat pe sticla în care pusesem înainte apă de la robinet, am turnat un pic de ulei pe pui şi condimente cât mai multe.


Am pus puiul cu tot cu sticlă într-o tavă cu ceva apă, am scos grilajul de la cuptor şi am bagat tava în cupor, la foc mic, unde a stat cam vreo 2 ore, timp în care am mai deschis şi am mai turnat din apa amestecată cu grasime din tavă, peste pui.


La "domnia sa, puiu" rumenit am adăugat catofii noi curaţaţi şi taiaţi cubeleţe, un fir de ceapă verde şi unul de usutoroi şi mult mărar tocat. Tava cu toate cele a mers pentru încă vreo 30 de minute la cuptor, după care a fost devorată rapid cu mult mujdei de usturoi.:D




Şi pentru prima dată în viaţă mi-au ieşit nişte gogoşi absolut fantastic de pufoase. Se pare că în cele din urmă am început să prind din misterele drojdiei de bere şi ale aluatului. Cam ce îţi trebuie pentru nişte gogoşi bune? Nu foarte multe ingrediente, dar în orice caz o mulţime de răbdare.

- 400 g făină
- 1 pahar lapte (pentru că era sâmbătă seara şi nu am găsit lapte pe nicăieri, am riscat şi am pus un pahar cu apă şi se pare că nu a contat foarte mult)
- 1 ou
- 2 linguri zahăr
- 25 g drojdie (un cubuleţ de drojdie proaspătă, nu mă pricep la cea parf, nu am făcut niciodată nimic cu din aia aşa că nu îmi dau cu presupusul)
- 1/2 linguriţă sare


Am frământat toate ingredientele şi am lăsat coca să crească într-un castron acoperit cu un şervet timp de vreo oră şi ceva. Am întins o foaie de vreo 1 cm grosime (ocazie cu care am testat şi făcăleţul, sucitorul sau cum s-o mai numi şmechieria cumpărată din piaţă acum câteva zile) şi am tăiat formele de gogoşi cu un pahar mai mare. Lăsat din nou la crescut pentru vreo oră.


Am încins bine uleiul într-o tigaie, după care bâşt! cu gogoşile la rumenit. Şi cam asta ar fi tot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu