vineri, 28 august 2009

Clătitele cu ciuperci - giuvaierul coroanei din protofoliul meu gastronomic

Dacă eşti fan al ciupercilor (cum este cazul meu şi al majorităţii persoanelor de la mine din familie) chestiuţa asta pe care am gătit-o ieri o să îţi placă mai mult ca sigur. Se fac prin urmare nişte clătite obişnuite. Aici fiecare cum le-a învăţat şi cum îi plac. Eu de obicei fac puţine şi de aceea folosesc un ou, făină, apă minerală (ies mai pufoase decât cu lapte) şi un strop de ulei de măsline. Ideea e ca din toate astea să iasă o coca de consistenţa unui chefir sau cam ca o smântână subţire.

După ce le prăjiţi, în final ar trebui să aveţi cam aşa ceva. Mă rog, mult mai multe, dar cam aşa...


Umplutura se face din:
* ceapă tocată şi călită
*ciuperci din conservă
*porumb dulce de la conservă
*unul sau două ouă, depinde de cât de multe clătite avem şi de cantitatea de ciuperci
*caşcaval ras
*ketchup
* condimente şi verdeţuri tocate în funcţie de preferinţele fiecăruia (eu am pus în astea cimbru, alteori le fac cu mult mărar tocat)

Se călesc ceapa şi porumbul, după care se aduagă şi cipuercile pentru câteva minute, când încep să se rumenească un pic se adaugă ketchupul şi oul. Se amestecă şi se stinge focul. După ce s-a răcit un minut se adaugă caşcavalul ras şi condimentele.



Se pun două linguri de compoziţie pe un sfert de clătită



Se împăturesc clătitele în 4


Secţiune prin clătită


De menţionat că dacă atunci când sunt calde sunt absolut fenomenale, nici reci nu sunt deloc rele. Într-o variantă mai elaborată pe care o făceam la început, după ce le împătuream le mai puneam nişte caşcaval ras pe deasupra şi le băgam la caputor vreo 10 minute.

Voila!

Un comentariu:

  1. Arata delicios! Se poate spune ca ceva arata delicios? Hmm, da, clatitele astea cu siguranta arata si sint delicioase! :)

    RăspundețiȘtergere